جانسون اند جانسون قراردادی 13.1 میلیارد دلاری برای خرید Shockwave Medical منعقد کرده است که موقعیت این غول مراقبت‌های بهداشتی را در دستگاه‌هایی که بیماری‌های قلبی را درمان می‌کنند گسترش می‌دهد.

J&J روز جمعه اعلام کرد که 335 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی برای Shockwave پرداخت خواهد کرد، که 4.7 درصد از قیمت پایانی روز پنجشنبه 319.99 دلار برای شرکت تجهیزات پزشکی سانتا کلارا، کالیفرنیا و تقریباً 17 درصد بالاتر از قیمت بسته شدن 287.23 دلار در 25 مارس است. قبل از اینکه وال استریت ژورنال گزارش داد که J&J در حال بررسی تصاحب آن است.

J&J مستقر در نیوبرانزویک، نیوجرسی گفت انتظار دارد این معامله را با پول نقد و بدهی تامین کند. ارزش 13.1 میلیارد دلاری شرکت شامل وجه نقد به دست آمده است. ارزش سهام این معامله بر اساس آخرین افشای سهام موجود توسط Shockwave در حدود 12.5 میلیارد دلار است.

شاک‌ویو دستگاه‌هایی می‌سازد که انرژی صوتی را از طریق کاترها برای شکستن کلسیمی که در شریان‌های افراد مبتلا به بیماری قلبی تجمع می‌یابد، می‌رسانند. این تکنیک که از درمان سنگ کلیه مشتق شده است، می‌تواند کاشت استنت‌های بازکننده سرخرگ را تسهیل کند.

این یک تجارت با رشد بالا برای Shockwave بوده است که در سال 2009 تاسیس شده. حدود 400,000 بیمار در 70 کشور این درمان را دریافت کرده اند که باعث رشد نزدیک به 50 درصدی درآمد شاک ویو در سال گذشته شده و به 730 میلیون دلار رسید.

J&J گفت: افزودن Shockwave مجموعه فعالیت‌های قلبی عروقی تجارت تجهیزات پزشکی MedTech را به دو بخش با رشد بالا از مداخلات قلبی عروقی، بیماری عروق کرونر و بیماری عروق محیطی گسترش می‌دهد.

خواکین دواتو، مدیر اجرایی J&J در یک کنفرانس تلفنی گفت: “Shockwave به عنوان یک شرکت در کلاس خودش فوق العاده عمل کرده است. سیاست ما در J&J، بدین گونه است تا تلاش کنیم که بهترین عملکرد را در کلاس خود در تجارت در تجارت MedTech داشته باشیم و این تنها گام دیگری در این مسیر است.”

این شرکت با خرید 16.6 میلیارد دلاری سازنده دستگاه‌های قلب Abiomed در اواخر سال 2022 و خرید Laminar در اواخر سال گذشته به مبلغ اولیه 400 میلیون دلار، بخش MedTech خود را افزایش داده است.

مدیران J&J می‌گویند که Abiomed گاهی اوقات از همان روش‌ها برای باز کردن رگ‌های گرفته شده استفاده می‌کند.

لری بیگلسن، تحلیلگر ولز فارگو، در یادداشتی تحقیقاتی نوشت، این خرید گام بزرگی در تلاش‌های J&J برای تقویت تجارت تجهیزات پزشکی خود است. با این حال، او گفت که رقابت دیگر شرکت‌ها، از جمله Abbott Laboratories، می‌تواند رشد فروش Shockwave را در سال‌های آینده تحت فشار قرار دهد.

 

J&J گفت که انتظار دارد پس از اتمام قرارداد، که قرار است تا اواسط سال انجام شود، ترازنامه قوی خود را حفظ کند و به حمایت از اولویت های تخصیص سرمایه خود مانند سرمایه گذاری تحقیق و توسعه، سودهای رقابتی، تملک و سهم استراتژیک ادامه خواهد داد.

این شرکت همچنین گفت که انتظار دارد هزینه های تامین مالی مربوط به معامله Shockwave باعث کاهش درآمد تعدیل شده هر سهم در سال جاری 10 سنت و در سال 2025، 17 سنت شود.

وال استریت ژورنال در ماه مارس گزارش داد که انتظار می رود یک معامله در هفته های آینده تکمیل شود. دواتو گفته است که این شرکت برای گسترش تجارت تجهیزات پزشکی خود که چندین سال از واحد دارویی خود عقب مانده است، اهداف خرید تهاجمی را برنامه ریزی می کند.

شاک‌ویو قبل از گزارش وال استریت ژورنال درباره مذاکرات معامله، ارزش بازاری حدود 11 میلیارد دلار داشت.

داگ گودشال، مدیرعامل شاک‌ویو، از سال 2017 این شرکت را رهبری می‌کند و در سال 2019 آن را عمومی کرد. او پس از بسته شدن قرارداد، به عنوان مشاور خدمت خواهد کرد، در حالی که یکی دیگر از مدیران شاک‌ویو، آیزاک زاخاریاس، شاک‌ویو را به عنوان یک واحد تجاری در J&J رهبری خواهد کرد.

سهام شاک ویو در معاملات اخیر جمعه با 1.7 درصد افزایش به 325.48 دلار رسید. سهام J&J با 0.2 درصد کاهش به 152.17 دلار رسید.

 

منبع وبسایت وال استریت ژورنال بتاریخ 5 آوریل 2024

Views: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...

مشتری ویژه شوید!

اطلاع از آخرین اخبار، محصولات و تخفیف‌ها

بستن
مقایسه