سه سال پس از ایجاد یک واحد ایمونولوژی، شرکت الای لی‌لی (Eli Lilly) سومین تاییدیه تخصصی خود در زمینه مهار کننده IL-13 Ebglyss برای درمان درماتیت آتوپیک (AD) را از رگولاتوری FDA ایالات متحده دریافت کرد.

این تاییدیه شامل بزرگسالان و بیماران بین 12 تا 18 سال است که حداقل 88 پوند وزن دارند و دارای شکل متوسط تا شدید بیماری اند و به درمان‌های موضعی پاسخ نداده اند. شرکت الای لی‌لی اعلام داشته که قصد دارد Ebglyss را با نام تجاری lebrikizumab در هفته‌های آینده راه اندازی کند اما هنوز قیمت آن را در بازار ایالات متحده اعلام نکرده است.

در سال 2022 این محصول در بالای لیست توسعه شرکت لی‌لی به عنوان مهارکننده آنزیم JAK Olumiant قرار گرفت و در همان سال نیز به نام اولین داروی سیستمیک برای درمان آلوپسی آره آتا گسترش داده شد و در اکتبر سال گذشته برای درمان کولیت اولسراتیو IL-23 Omvoh تاییدیه گرفت.

سال 2022، رئیس وقت واحد ایمونولوژی شرکت لی‌لی، پاتریک جانسون، گفت که این شرکت “تعهد بلندمدت” ایمونولوژی را برای “دهه یا دهه های آینده” می‌پذیرد.

به عنوان بخشی از تلاش در سال 2020، لی‌لی با خرید شرکت درمیرا مستقر در کالیفرنیا به مبلغ 1.1 میلیارد دلار، lebrikizumab را خریداری کرد.

با توجه به اینکه تاییده Ebglyss با یک سال تاخیر آمد. FDA آن را در ماه اکتبر با استناد به یافته های بازرسی از یک سازنده شخص ثالث رد کرد. نامه پاسخ کامل آژانس (CRL) هیچ مشکلی در مورد بسته داده‌های بالینی، برچسب یا ایمنی lebrikizumab ایجاد نکرد.

در اوایل سال جاری، ژاپن و کانادا قرارداد Ebglyss را امضا کردند. سال گذشته نیز در اروپا شرکت Almirall اسپانیا مجوز توسعه و تجاری سازی آن را برای ناراحتی های پوستی صادر کرده است.

Views: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...

مشتری ویژه شوید!

اطلاع از آخرین اخبار، محصولات و تخفیف‌ها

بستن
مقایسه